« Terug

Beter en sneller antwoord op uw vragen door nieuw Ridder ERP systeem

09 nov

De integratie van een nieuw systeem heeft standaard behoorlijk wat voeten in de aarde. Iets dat bij ons niet anders is. Maar na lang testen is ons nieuwe Ridder IQ ERP systeem dan toch een feit. Een nieuwe stap op weg naar klantgerichter werken.

De eerste stap is gezet

Na 2 maanden testen met onze eerste klant in Ridder, zijn wij nu klaar om binnen onze nieuwe QRM productiecel de volgende klanten naar het Ridder systeem over te zetten. De verwachting is dat eind 2016 alle klanten binnen deze productiecel volledig in Ridder staan.

Nu snappen we dat dit u wellicht niet zoveel zegt, want wat betekent dit voor u als klant? Kort gezegd dat we nog efficiënter en nauwkeuriger kunnen werken. En dat komt het eindresultaat, uw opdracht, ten goede.

Direct een antwoord op uw vraag

Het nieuwe ERP systeem biedt de volgende voordelen:

  • We kunnen de orderstroom beter sturen en controleren
  • Door de planning module zien we direct de actuele status van de order. Zelfs de status van een specifieke (metaal)bewerking van een product kunnen we direct opzoeken
  • Herhaalopdrachten voer je eenvoudig in waardoor je niet elke keer alles opnieuw hoeft in te voeren. Zo kunnen we orders automatisch laten plannen, inkopen genereren en het meeste administratief laten uitvoeren

Deze functies maakt onze werkwijze efficiënter en zorgt ervoor dat we uw vragen nog sneller en gedetailleerder kunnen beantwoorden. Handig als u tussendoor wilt weten wat de status is van uw metaalbewerkingsopdracht vanwege uw eigen projectplanning.

Papierloos werken & direct inzicht in de projectstatus


Ook op de werkvloer hebben we de nodige wijzigingen toegepast. Zo hebben we de betrokken afdeling volledig ingericht om papierloos te werken. Ook kunnen de specialisten de uit te voeren handelingen per order en zelfs per plaat zien met alle nodige info die van belang is. Met een simpele klik geven zij aan met welke bewerking zij bezig zijn zoals lasersnijden of kantenbreken. Zo zien we direct welke opdrachten worden uitgevoerd en welke zijn afgerond. Zo ziet ook een medewerker op een andere afdeling direct de status.

De komende tijd blijven we het ERP systeem verder uitrollen en de efficiëntie binnen Heurkens & Van Veluw verhogen. Een mooie ontwikkeling naar nog klantgerichter werken. En daar zijn onze klanten de winnaar van.

Meer weten over onze werkwijze of de uitgebreide mogelijkheden voor metaalbewerking? Neem dan vrijblijvend contact op en neem ook een kijkje op het blog van Heurkens & Van Veluw.

« Terug

Scroll naar boven